Diyet Nedir ve Nasıl Uygulanmalıdır?

Diyet; genel olarak zayıflamak adına gıda alımının azaltılması ya da kesilmesi olarak görülse de asıl anlamı beslenme alışkanlıkları ve kurallarının toplamıdır. Her bireyin kendine göre düzenli ya da düzensiz bir yemek yeme alışkanlığı vardır. Kişilerin tükettiği ya da tüketmediği yiyeceklerin toplamı o kişinin diyetini oluşturur. Bu sadece kişinin ne yediğiyle alakalı değil, ne zaman ve ne aralıklarla yediğiyle de ilgilidir.

Kimler diyet yapmalıdır?

Sadece kilosundan memnun olmayanlar değil sağlıklı bir vücut isteyen her yaştan herkes diyet yapmalıdır. Bunun yanı sıra eğer beslenmeyle ilişkili bir kronik rahatsızlık varsa örneğin kişi obezite, diyabet, kalp hastalığı, tansiyon ve kanser gibi bir hastalığa sahipse doktorunun onayı ile diyet yapabilir. Eğer kişinin bir rahatsızlığı yoksa sadece tek problemi kilo problemi ise belirli kan tahlilleri yaptırarak beslenme uzmanı eşliğinde diyet programına başlayabilir.

Diyet nasıl yapılmalıdır?

Diyet yapmak mutlaka az yemek, kilo vermek değildir. Her bireyin vücudunun ihtiyacı farklılık gösterir ve bu sebeple kişiye özel diyet uygulanmalıdır. Bu da ancak bir uzman kontrolünde mümkündür. Televizyon, internet ve dergilerden ya da kulaktan dolma bilgilerle başlanan bir diyet tehlikeli sonuçlar doğurabilir. Bir uzmana danışmadan, gerekli testler yapılmadan, kişinin sağlık ve hastalık geçmişi bilinmeden hazırlanacak beslenme programı bireye yarardan çok zarar vererek sağlık sorunlarına yol açabilir. Bireyde olan hastalıkları arttırabilir ya da olası sağlık problemlerine zemin hazırlayarak bazı hastalıkların ortaya çıkışlarını hızlandırabilir.

İdeal Diyet nedir?

Sizin yaşam şartlarınıza, tıbbi durumunuza bağlı olarak ve aktivite düzeyinizi de göz önünde bulundurarak planlanan diyettir. Sizi strese sokmadan, psikolojik olarak sizi etkilemeden sürdürebileceğiniz bir diyet programı planlanır. Burada önemli olan sizin bu süreçte edindiğiniz güzel alışkanlıkları ömür boyu devam ettirebilmenizdir.